ПРОЄКТ РІШЕННЯ №
Відповідно до статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виконавчий комітет Сокальської міської ради Львівської області,-
ВИРІШИВ:
Міський голова Сергій КАСЯН
Програма
Національно-патріотичного,
військово-спортивного виховання
та підготовки молоді до служби у
Збройних силах України
на 2021 – 2025роки
м. Сокаль
2020 рік
І.ВстуП
Програма «Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в Збройних силах України на 2021 – 2025 роки» (далі - Програма) розроблена відповідно до абзацу шостого статті 13 Закону України «Про оборону України», Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу», Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово- патріотичну гру «Сокіл» «Джура», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 № 845 «Деякі питання дитячо-юнацького військово-патріотичного виховання», Стратегії національно-патріотичного виховання, затвердженої Указом Президента України від 18.05.2019 № 286/2019, наказу МОН від 06.06.2022 №527 “Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641”
Це – комплексна програма, що визначає основні напрями, зміст, форми і методи розвитку громадянсько-патріотичного виховання юнаків та дівчат 14 – 19 років, допризовну підготовку молоді до служби в Збройних силах України на таких рівнях:
Цілеспрямована і системна діяльність у ділянці військово-патріотичного виховання молоді Сокальської громади, розвитку у юнаків та дівчат допризовного віку патріотичного почуття, соціальної відповідальності та громадянської активності, формування у них базових умінь захисника Батьківщини – не тільки суттєвий чинник забезпечення національних інтересів українців, а й один з факторів самореалізації кожного з них в українському суспільстві.
Для забезпечення послідовності та єдності підходів до військово-патріотичного виховання молоді Сокальської громади планування її особистісного розвитку як патріотів, захисників Вітчизни відбуватиметься за такими напрямами:
1. Здоров’я збережене середовище. Профілактика шкідливих звичок.
2. Фізична підготовка. Військово-спортивні ігри.
3. Стимулювання громадської активності молоді.
4. Навчання основам захисту Вітчизни та цивільної оборони.
5. Добровільна допризовна підготовка.
6. Медіа-освіта учнівської молоді.
7. Інформаційна підтримка підготовки молоді до захисту Вітчизни.
8. Управління якістю військово-патріотичного виховання.
9. Туристично-краєзнавча робота. Туристично-історичні маршрути по місцях національно- визвольних змагань.
У межах кожного з вказаних напрямків реалізовуватимуться кілька заходів, що дозволить акумулювати організаційні зусилля й кошти для забезпечення ефективності військово-патріотичного виховання та підготовки молоді Сокальської громади до служби у Збройних силах України. Більшість присутніх у Програмі заходів уже діючі. Їх включення до Програми забезпечує комплексність підходів до реалізації її завдань.
Такий підхід також визначає характер Програми, яка, по суті, є рамковим документом для шкільних виховних програм та спеціальних програм військово-патріотичного виховання, якщо такі розроблятимуться і схвалюватимуться регіональними осередками громадських об’єднань тощо.
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКИХ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
Загальна ситуація:
Сфера освіти Сокальської громади є складовою загальнодержавної освітньої системи. Вона охоплює дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади І-ІІІ ступенів, позашкільні заклади освіти. Керівництво функціонуванням і розвитком системи освіти в громаді здійснює відділ освіти молоді та спорту Сокальської міської ради.
1. Здоров’язбережувальне середовище. Профілактика шкідливих звичок
Розбудова суверенної, демократичної, правової держави потребує від органів виконавчої влади, громадських та релігійних організацій вжиття заходів для розвитку в учнівської молоді духовності, виховання патріотизму та поваги до історичної спадщини Українського народу, впровадження у свідомість співвітчизників загальнолюдських моральних цінностей. Особливого значення набуває виховання здорового молодого покоління, готового не тільки морально, але і фізично боротися за волю, незалежність та цілісність України.
2. Фізична підготовка. Військово-спортивні ігри
Значної популярності на теренах Сокальської громади набула дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»), рекомендована до проведення Міністерством освіти і науки України. Основними завданнями Гри є:
Адаптуючи Гру до проведення у ЗЗСО, можна вносити у програму Гри й інші види, враховуючи матеріальне та технічне забезпечення закладів освіти.
Можливі труднощі, які виникають при проведенні заходу в ЗЗСО:
«Коли всі сили народу вичерпались, тоді на арену боротьби та історії приходить молодь, яка своїм непорочним ідеалізмом та безмежним пожертвуванням для визвольної ідеї пориває за собою нарід та творить новий перелік у його житті». Важко повірити, що слова написані більше століття тому Остапом Терлецьким - духовним опікуном та наставником “Січі” - класичної української патріотичної громадської організації з елементами військового вишколу кінця ХІХ - початку ХХ ст. Українська історія, зокрема, історія Галичини, багата на приклади таких організацій: ”Луг”, ”Пласт”, ”Сокіл”. Виховання гартує ідейний потенціал членів цих унікальних організацій, давши змогу цілим поколінням українців з честю пройти історичні випробування, що випали на долю народу у ХХ ст. Після встановлення радянської окупаційної влади в Україні після ІІ світової війни, комуністична верхівка, розуміючи силу ідейно організованої молоді, створила квазідержавні масові дитячо-юнацькі організації - жовтенята, піонери, комсомольці, неодмінною складовою виховання у яких було військово-патріотичне, мілітарне виховання. Із здобуттям незалежності Україною у 1991році,на жаль, ні владні еліти, ні партії і суспільні рухи не усвідомили потребу зорганізувати потужний всеукраїнський молодіжний рух, який би об’єднував, а не розколював молоду країну. Виходячи з дуже короткого історичного екскурсу, можна виділити певні можливості, труднощі та загрози і запропонувати територіальній громаді (чи суспільству загалом) шляхи їх реалізації:
Система заходів, що стосується даного напряму програми розрахована на вирішення основних проблем, що склалися впродовж останніх десятиліть в українській освіті з вивчення основ військової справи, впровадження помірної мілітаризації в систему шкільної та позашкільної освіти. Суттєве зниження статусу предмета «Захист Вітчизни», що явно відслідковується в матеріально-технічному забезпеченні його викладання, кадровому забезпеченні за залишковим принципом. Як це не прикро констатувати, але впродовж відродження і побудови нашої державності, космополітизм, і пацифізм поступово утверджувалися в українському соціумі. Нам насаджувалася думка, що ніхто ззовні на нас не буде нападати і посягати на нашу безпеку, нашу родину, наше майно, нашу територіальну цілісність. Події сьогоднішнього часу круто змінили наші уявлення про оточуючий світ. Ми зрозуміли, що власну свободу, Батьківщину треба захищати, і захищати треба зі зброєю у руках. І ми маємо бути до цього готові, завжди. Найважливішу роль в системі підготовки відіграє шкільний предмет «Захист Вітчизни» покликаний перш за все дати допризовникам базові, прикладні уміння у військовій справі, забезпечити ідеологічний аспект в системі патріотичного виховання. Закласти у юнаків і дівчат патріотичні якості готовності реально оцінювати небезпеки сучасного світу, вольові якості, навики самодисципліни, уникнення панікерства, вміння швидко приймати рішення в умовах наближених до бойових. Здатність до героїчних дій. Важлива роль предмета у вихованні колективізму, приналежності до спільноти, за яку слід стояти до кінця.
5. Добровільна допризовна підготовка
Добровільну допризовну підготовку у ЗЗСО можна реалізувати шляхом залучення юнаків та дівчат допризовного віку до фізичних занять на місцевості із використанням елементів спортивного туризму. Для цього пропонується проведення навчально-тренувальних зборів та змагань, які мають на меті формування та розвиток фізичних якостей школярів: сили, витривалості, кмітливості тощо. Під час таких заходів учням пропонується подолання так званої «Смуги перешкод» (переправа по мотузці з перилами, переправа по колоді через яр/річку, навісна переправа, підйом по схилу, траверс схилу, круто-похила переправа вниз, переправа потерпілого). Вибір етапів залежатиме від території постановки дистанції, наявності необхідного туристичного спорядження та рівня фізичної і туристської підготовки учасників. До програми заходу можна включати такі практичні види змагань:
Відсутність туристичного спорядження (індивідуальні страхові системи, шнури, карабіни, вісімки, каски та ін.) для проведення «Смуги перешкод».
6. Інформаційна підтримка підготовки молоді до захисту Вітчизни
Інформаційну підтримку підготовки молоді до захисту Вітчизни забезпечують регіональні і шкільні засоби масової інформації, а також бібліотеки. Зокрема, на сайті «Освітній портал Львівщини» http://www.osvitportal.loda.gov.ua/ в меню є спеціальний пункт «Фізичне та патріотичне виховання». На сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» є розділ «Національно-патріотичне виховання дітей та молоді» регулярно з’являється інформація, що стосується військово-патріотичного виховання. Розділ постійно оновлюється.
На сайті відділ освіти, молоді та спорту Сокальської міської ради, КУ «ЦПРПП» Сокальської МР є розділ “Виховна робота”, в якому з’являється інформація, що стосується військово-патріотичного виховання в районі. У соціальні мережі для охоплення більшої аудиторії працює сторінка «Національно-патріотичне виховання молоді Сокальщини» де висвітлюється інформація та новин з закладів освіти
Новини фізичного та патріотичного виховання також розглядаються в ЗМІ.
7. Управління якістю військово-патріотичного виховання. Професійний розвиток виховників
Якість військово-патріотичного виховання значною мірою залежить від розуміння виховниками його цілей, системності виховної роботи у цьому напрямку, солідарності усіх груп учасників навчально-виховного процесу, та злагодженості їхніх дій. Досягненню вказаного у навчальних закладах Сокальщини сприяє схвалена колегією Головного управління освіти і науки (тепер - департамент) у 2010 році Програма «Основні орієнтири національного виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Львівщини». Цією програмою визначені основні завдання громадянсько-патріотичного виховання та формування соціально-трудової компетенції, частина яких стосується військово-патріотичного виховання. Орієнтація педагогічних колективів на загальні, зрозуміло сформульовані цілі, а також визнання, відповідно до вказаної програми, спільними завданнями усіх шкіл громади опанування історичної і духовної спадщини рідного краю та формування учнями власної громадянської позиції створюють умови для ефективного планування військово-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Системність виховної діяльності та солідарність в діях виховників і вихованців забезпечується також наявністю у кожному ЗНЗ власної програми виховання на 2021 – 2025 роки, укладеної спільно педагогами, учнями старших класів та батьківським активом за участю представників місцевої громади. Шкільні виховні програми обов’язково відображають визначені «Основними орієнтирами…» цілі та пріоритети виховної роботи.
Разом з тим, як показав аналіз чинних виховних програм, далеко не завжди дирекція школи, учасники навчально-виховного процесу досягають порозуміння щодо місії школи та її загальних виховних завдань. Недостатньо вміло сформульовані у цих програмах конкретні завдання виховання, зокрема й пов’язані з військово-патріотичним вихованням.
Широкі можливості забезпечити дієве військово-патріотичне виховання дає робота органів громадського самоврядування шкільної спільноти – ради навчального закладу, учнівського самоврядування, учнівського парламенту, батьківського комітету. У навчальних закладах, де такі структури вільно функціонують, виховна робота дирекції, класних керівників, вихователів планується і ведеться в інтересах дітей. Однак, робота громадського самоврядування в навчальному закладі відбувається формально, під наглядом дирекції, що зумовлено, насамперед, нестачею досвіду громадської роботи.
Ще одним плюсом управління виховною діяльністю є поступове нарощування в Сокальській громаді кількості шкільних сайтів та електронних часописів. Якщо активними дописувачами цих ЗМІ з власної волі стають «рядові» учасники навчально-виховного процесу, дирекція школи, органи громадського самоврядування отримують дієвий інструмент зворотної інформації про виховну роботу. Поки що, на жаль, частина шкіл не має власних сайтів, електронних газет та інших сучасних засобів інформування шкільної громади. У ряді інших - шкільні ЗМІ, за традицією радянських часів працюють формально.
Об’єктивній оцінці якості військово-патріотичного виховання сприятиме також розгортання у загальноосвітніх навчальних закладах Сокальської громади моніторингу виховного простору – цілеспрямовано організованих учасниками навчально-виховного процесу взаємовідносин.
Обов’язковим елементом забезпечення якості військово-патріотичного виховання є підвищення кваліфікації педагогічних працівників у цьому напрямку. Станом на сьогодні професійне зростання педагогів як виховників на курсах підвищення кваліфікації забезпечене тільки для окремих категорій педагогічних працівників: для заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів, вчителів предмета «Захист України». Інші категорії мають змогу збагатити свій досвід виховника тільки як члени методичних об’єднань. Існує нагальна потреба системного підвищення кваліфікації педагогічних працівників як виховників – організаторів військово-патріотичної роботи у навчальних закладах.
Підсумовуючи, виділимо проблеми системи освіти Сокальської громади, які необхідно розв’язати протягом планованого періоду для забезпечення ефективного управління якістю військово-патріотичного виховання та професійного зростання педагогічних працівників:
ІІІ. мета і завдання програми
Мета Програми.
Сприяти зміцненню здоров’я, формуванню моральних та фізичних якостей захисника Вітчизни, розвитку громадянських якостей та патріотизму молоді, яка проходить допризовну підготовку для служби у Збройних силах України, готовності юнаків і дівчат за будь-яких умов захищати територіальну цілісність та незалежність України.
Завдання Програми
1. Створення у навчальних закладах для майбутніх захисників Вітчизни здоров’я збереженого середовища.
2. Розвиток фізичної культури та залучення молоді допризовного віку до занять спортом, зокрема, у військово-прикладних і технічних напрямках.
3. Залучення юнаків та дівчат допризовного віку до пізнавальної та соціальної діяльності, що сприяє формуванню якостей громадянина і патріота України.
4. Навчання учнівської молоді основ захисту Вітчизни та цивільної оборони у загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах та коледжах.
5. Розгортання добровільної допризовної підготовки молоді до військової служби у спеціальних класах, клубах, центрах тощо.
6. Впровадження у навчальних закладах медіа-освіти для забезпечення дієвого опору молоді сприйняттю і поширенню дезінформації в умовах інформаційної війни.
7. Інформаційна та науково-методична підтримка військово-патріотичного виховання, покращення матеріально-технічних та організаційних умов для допризовної підготовки молоді до військової служби, нарощування відповідного кадрового потенціалу.
IV МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ ТА ПОРЯДОК ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ
Фінансування заходів районної Програми буде здійснюватися, починаючи з 2021 року, за рахунок Сокальського міського бюджету та коштів інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Головний розпорядник коштів відділ освіти, молоді та спорту Сокальської міської ради.
Відповідальний виконавець програми КУ «ЦПРПП» Сокальської МР, КУ «ЦОЗО» СМР ЛО
Контроль за реалізацією програми здійснює постійна депутатська комісія з питань освіти, охорони здоров’я, культури, туризму, історико-культурної спадщини, молодіжної політики, спорту та соціального захисту.
V. ОСНОВНІ ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
Проведення щорічного патріотичного заходу «Свято Героїв» реалізується шляхом виконання заходу: нагородження переможців грошовими преміями, закупівля канцтоварів.
Проведення навчально-польових зборів випускників 11 класів.
Реалізація проекту «Стежками Героїв Сокальщини» (у співпраці з МО «Пласт-НСОУ») та молодіжний клуб «Джура») реалізується шляхом виконання заходів:
Організація та проведення історико-краєзнавчої акції «Повстанська криївка».
Витрати на перевезення учасників акцій автобусами «Школярик», виплата добових керівникам; витрати на харчування учасників акцій; придбання канцтоварів, призів для нагородження учасників акції, привернення учасників заходу до історичного минулого Сокальщини; військово-патріотична підготовка учнівської молоді.
Конкурс історико-пошукових робіт «Славетні сини Сокальщини! Герої не вмирають!»:
Призи для нагородження найкращих робіт учнів та висвітлення їх на сайті «Стежками Героїв Сокальщини»;
Формування національної та патріотичної свідомості молоді, підтримка діяльності МО «Пласт» реалізується шляхом участі у заходах обласного значення:
День першої Пластової присяги ;
Відкриття пластового року;
Вифлеємський Вогонь Миру,
Свято весни
Витрати на перевезення учасників акції, добові керівників та водіїв, харчування учасників, придбання канцтоварів.
Проведення міського етапу фестивалю дитячої творчості «Сурми звитяги» реалізується шляхом реалізації заходів: витрати на харчування учасників акцій; придбання канцтоварів, нагородження переможців грошовими преміями.
Проведення агітаційної роботи щодо вступу на службу до лав Збройних сил України реалізується шляхом придбання наочно-агітаційних матеріалів про вступ на службу до лав Збройних сил України для ЗЗСО І-ІІ, І-ІІІ ст.
Участь у ХІ обласному зльоті юних туристів-краєзнавців, активістів руху учнівської молоді «Моя земля – земля моїх батьків» реалізується шляхом витрат на перевезення учасників, оплату харчування, добових керівникам.
VІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ:
1. Відповідність визначених шкільними спільнотами завдань військово-патріотичного виховання актуальним для них потребам або/і можливостям.
2. Достатньо повне відображення і забезпечення інтересів «рядових» учасників навчально-виховного процесу в ділянці військово-патріотичного виховання органами шкільного самоврядування.
3. Існування сталого зворотного зв’язку між організаторами військово-патріотичного виховання, учасниками навчально-виховного процесу та місцевою громадою.
4. Патріотичний характер виховного простору загальноосвітніх навчальних закладів області.
5. Забезпечення систематичного професійного зростання педагогічних працівників як організаторів військово-патріотичного виховання
6. Присутність інформації про програму військово-патріотичного виховання в інформаційному просторі Сокальської громади.
7. Зростання частки учнівської молоді допризовного віку, яка залучена до громадсько-патріотичної роботи та проходить добровільну допризовну підготовку до військової служби.
VII. МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНЮВАННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ:
1. Щорічні звіти виконавців Програми про результати її впровадження.
2. Моніторингові дослідження якості виховного простору ЗЗСО (зокрема, за ознакою «патріотичний»)
3. Підрахунок кількості публікацій матеріалів програми військово-патріотичного виховання в ЗМІ
Секретар ради Ігор СИДОР
Додаток 1 до Програми «Національно-патріотичного, військово – спортивного виховання та підготовки молоді до служби в Збройних силах України на 2021– 2025роки»
ПАСПОРТ
Програми «Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в Збройних силах України на 2021– 2025 роки»
(на 2023 рік)
Секретар ради Ігор СИДОР
Додаток 3 до Програми «Національно-патріотичного,
військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в
Збройних силах України на 2021– 2025 роки»
Перелік заходів і завдань
Програми «Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки
молоді до служби в Збройних силах України на 2021– 2025 роки»
Секретар міської ради Ігор СИДОР
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
|||
11.2023 | м. Сокаль | № | |
Про внесення змін у Програму Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в Збройних силах України на 2021– 2025 роки | |||
Відповідно до статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виконавчий комітет Сокальської міської ради Львівської області,-
ВИРІШИВ:
- Внести зміни у Програму Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в Збройних силах України на 2021– 2025 роки, затвердженої рішенням Сокальської міської ради від 24.12.2020 року №31, виклавши Програму у новій редакції, яка додається.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Сокальської міської ради Львівської області Огінського В.Б.
Міський голова Сергій КАСЯН
Затверджено Рішенням сесії Сокальської міської ради № 31 від 24.12.2020р. (із внесеними змінами) рішення сесії Сокальської міської ради №______ від _________23р. ) Міський голова _______С.В.КАСЯН |
Затверджено Рішенням сесії Сокальської міської ради № від _________. Міський голова _______С.В.КАСЯН |
Програма
Національно-патріотичного,
військово-спортивного виховання
та підготовки молоді до служби у
Збройних силах України
на 2021 – 2025роки
м. Сокаль
2020 рік
І.ВстуП
Програма «Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в Збройних силах України на 2021 – 2025 роки» (далі - Програма) розроблена відповідно до абзацу шостого статті 13 Закону України «Про оборону України», Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу», Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово- патріотичну гру «Сокіл» «Джура», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 № 845 «Деякі питання дитячо-юнацького військово-патріотичного виховання», Стратегії національно-патріотичного виховання, затвердженої Указом Президента України від 18.05.2019 № 286/2019, наказу МОН від 06.06.2022 №527 “Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641”
Це – комплексна програма, що визначає основні напрями, зміст, форми і методи розвитку громадянсько-патріотичного виховання юнаків та дівчат 14 – 19 років, допризовну підготовку молоді до служби в Збройних силах України на таких рівнях:
- місцевий (у загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах);
- міський (в громадських об’єднаннях, дитячо-юнацьких центрах, клубах тощо військово-спортивного спрямування)
- Закону України “Про Збройні Сили”;
Цілеспрямована і системна діяльність у ділянці військово-патріотичного виховання молоді Сокальської громади, розвитку у юнаків та дівчат допризовного віку патріотичного почуття, соціальної відповідальності та громадянської активності, формування у них базових умінь захисника Батьківщини – не тільки суттєвий чинник забезпечення національних інтересів українців, а й один з факторів самореалізації кожного з них в українському суспільстві.
Для забезпечення послідовності та єдності підходів до військово-патріотичного виховання молоді Сокальської громади планування її особистісного розвитку як патріотів, захисників Вітчизни відбуватиметься за такими напрямами:
1. Здоров’я збережене середовище. Профілактика шкідливих звичок.
2. Фізична підготовка. Військово-спортивні ігри.
3. Стимулювання громадської активності молоді.
4. Навчання основам захисту Вітчизни та цивільної оборони.
5. Добровільна допризовна підготовка.
6. Медіа-освіта учнівської молоді.
7. Інформаційна підтримка підготовки молоді до захисту Вітчизни.
8. Управління якістю військово-патріотичного виховання.
9. Туристично-краєзнавча робота. Туристично-історичні маршрути по місцях національно- визвольних змагань.
У межах кожного з вказаних напрямків реалізовуватимуться кілька заходів, що дозволить акумулювати організаційні зусилля й кошти для забезпечення ефективності військово-патріотичного виховання та підготовки молоді Сокальської громади до служби у Збройних силах України. Більшість присутніх у Програмі заходів уже діючі. Їх включення до Програми забезпечує комплексність підходів до реалізації її завдань.
Такий підхід також визначає характер Програми, яка, по суті, є рамковим документом для шкільних виховних програм та спеціальних програм військово-патріотичного виховання, якщо такі розроблятимуться і схвалюватимуться регіональними осередками громадських об’єднань тощо.
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКИХ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
Загальна ситуація:
Сфера освіти Сокальської громади є складовою загальнодержавної освітньої системи. Вона охоплює дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади І-ІІІ ступенів, позашкільні заклади освіти. Керівництво функціонуванням і розвитком системи освіти в громаді здійснює відділ освіти молоді та спорту Сокальської міської ради.
1. Здоров’язбережувальне середовище. Профілактика шкідливих звичок
Розбудова суверенної, демократичної, правової держави потребує від органів виконавчої влади, громадських та релігійних організацій вжиття заходів для розвитку в учнівської молоді духовності, виховання патріотизму та поваги до історичної спадщини Українського народу, впровадження у свідомість співвітчизників загальнолюдських моральних цінностей. Особливого значення набуває виховання здорового молодого покоління, готового не тільки морально, але і фізично боротися за волю, незалежність та цілісність України.
2. Фізична підготовка. Військово-спортивні ігри
Значної популярності на теренах Сокальської громади набула дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»), рекомендована до проведення Міністерством освіти і науки України. Основними завданнями Гри є:
- виховання дітей та молоді в дусі відданості Батьківщині й українському народу через відродження національних і загальнолюдських духовних та моральних цінностей;
- набуття учнями знань, умінь і навичок, необхідних захиснику Батьківщини;
- формування у молоді високих морально-психологічних якостей: доброчинності, мужності, сміливості, рішучості, відваги, стійкості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності на основі відновлених народних традицій;
- впровадження військово-прикладних видів спорту, народних ігор та забав з метою гартування духу й тіла;
- пропагування та популяризація здорового способу життя.
- військові: впоряд (стройова підготовка), стрільба з пневматичної зброї;
- спортивні: ігри на дужання (перетягування канату), козацько-туристська смуга перешкод, гра «Козацькі перегони»;
- інтелектуальні: відун, ватра «Слава героям».
Адаптуючи Гру до проведення у ЗЗСО, можна вносити у програму Гри й інші види, враховуючи матеріальне та технічне забезпечення закладів освіти.
Можливі труднощі, які виникають при проведенні заходу в ЗЗСО:
- Відсутність командного спорядження (намети, наплечники, килимки, таборове спорядження та ін.)
- Відсутність туристичного спорядження (індивідуальні страхові системи, шнури, карабіни, вісімки та ін.) для проведення «Смуги перешкод».
- Відсутність канату для проведення гри на дужання.
- Відсутність зброї та мішеней для проведення виду стрільба.
- Відсутність аптечок і медичних засоби для проведення змагу «Рятівник».
«Коли всі сили народу вичерпались, тоді на арену боротьби та історії приходить молодь, яка своїм непорочним ідеалізмом та безмежним пожертвуванням для визвольної ідеї пориває за собою нарід та творить новий перелік у його житті». Важко повірити, що слова написані більше століття тому Остапом Терлецьким - духовним опікуном та наставником “Січі” - класичної української патріотичної громадської організації з елементами військового вишколу кінця ХІХ - початку ХХ ст. Українська історія, зокрема, історія Галичини, багата на приклади таких організацій: ”Луг”, ”Пласт”, ”Сокіл”. Виховання гартує ідейний потенціал членів цих унікальних організацій, давши змогу цілим поколінням українців з честю пройти історичні випробування, що випали на долю народу у ХХ ст. Після встановлення радянської окупаційної влади в Україні після ІІ світової війни, комуністична верхівка, розуміючи силу ідейно організованої молоді, створила квазідержавні масові дитячо-юнацькі організації - жовтенята, піонери, комсомольці, неодмінною складовою виховання у яких було військово-патріотичне, мілітарне виховання. Із здобуттям незалежності Україною у 1991році,на жаль, ні владні еліти, ні партії і суспільні рухи не усвідомили потребу зорганізувати потужний всеукраїнський молодіжний рух, який би об’єднував, а не розколював молоду країну. Виходячи з дуже короткого історичного екскурсу, можна виділити певні можливості, труднощі та загрози і запропонувати територіальній громаді (чи суспільству загалом) шляхи їх реалізації:
- молодіжний організований Рух має мати пріоритетну підтримку на рівні держави і громади, як необхідний елемент успішного розвитку нації;
- організовані патріотичні громадські організації молоді мають бути дієвими, чисельними, масовими, без ознак ”псевдоелітності” та закритості;
- дитячо-юнацькі виховні організації мають бути “зав’язані” на закладах освіти та бути органічним сегментом державної виховної стратегії;
- важливим є закладення в поняття патріотизму молодих людей складових відповідальності, необхідності захисту особистих, родинних, групових, а, відповідно, і національних інтересів;
- у потужних та успішних громадських організаціях, що працюють з молоддю, має бути невід’ємна складова вишколу-викладання комплексу знань із стройової, вогневої, тактичної, медико-санітарної підготовки, топографії, орієнтування на місцевості, основ туризму та морально-етичної підготовки. Розвиток цієї складової можна стимулювати внаслідок різноманітних державних та регіональних програм соціального замовлення, грандів та інше;
- для активізації діяльності молодіжних організацій ефективним є проведення спільних змагань та святкувань, приурочених до державних свят, де знову ж таки доцільно використати військово-спортивні ігри, паради і т.д.
Система заходів, що стосується даного напряму програми розрахована на вирішення основних проблем, що склалися впродовж останніх десятиліть в українській освіті з вивчення основ військової справи, впровадження помірної мілітаризації в систему шкільної та позашкільної освіти. Суттєве зниження статусу предмета «Захист Вітчизни», що явно відслідковується в матеріально-технічному забезпеченні його викладання, кадровому забезпеченні за залишковим принципом. Як це не прикро констатувати, але впродовж відродження і побудови нашої державності, космополітизм, і пацифізм поступово утверджувалися в українському соціумі. Нам насаджувалася думка, що ніхто ззовні на нас не буде нападати і посягати на нашу безпеку, нашу родину, наше майно, нашу територіальну цілісність. Події сьогоднішнього часу круто змінили наші уявлення про оточуючий світ. Ми зрозуміли, що власну свободу, Батьківщину треба захищати, і захищати треба зі зброєю у руках. І ми маємо бути до цього готові, завжди. Найважливішу роль в системі підготовки відіграє шкільний предмет «Захист Вітчизни» покликаний перш за все дати допризовникам базові, прикладні уміння у військовій справі, забезпечити ідеологічний аспект в системі патріотичного виховання. Закласти у юнаків і дівчат патріотичні якості готовності реально оцінювати небезпеки сучасного світу, вольові якості, навики самодисципліни, уникнення панікерства, вміння швидко приймати рішення в умовах наближених до бойових. Здатність до героїчних дій. Важлива роль предмета у вихованні колективізму, приналежності до спільноти, за яку слід стояти до кінця.
5. Добровільна допризовна підготовка
Добровільну допризовну підготовку у ЗЗСО можна реалізувати шляхом залучення юнаків та дівчат допризовного віку до фізичних занять на місцевості із використанням елементів спортивного туризму. Для цього пропонується проведення навчально-тренувальних зборів та змагань, які мають на меті формування та розвиток фізичних якостей школярів: сили, витривалості, кмітливості тощо. Під час таких заходів учням пропонується подолання так званої «Смуги перешкод» (переправа по мотузці з перилами, переправа по колоді через яр/річку, навісна переправа, підйом по схилу, траверс схилу, круто-похила переправа вниз, переправа потерпілого). Вибір етапів залежатиме від території постановки дистанції, наявності необхідного туристичного спорядження та рівня фізичної і туристської підготовки учасників. До програми заходу можна включати такі практичні види змагань:
- конкурс «В’язання вузлів»;
- конкурс «Медицина»;
- конкурс «Розпалювання вогнища в польових умовах»;
- конкурс «Встановлення намету».
Відсутність туристичного спорядження (індивідуальні страхові системи, шнури, карабіни, вісімки, каски та ін.) для проведення «Смуги перешкод».
6. Інформаційна підтримка підготовки молоді до захисту Вітчизни
Інформаційну підтримку підготовки молоді до захисту Вітчизни забезпечують регіональні і шкільні засоби масової інформації, а також бібліотеки. Зокрема, на сайті «Освітній портал Львівщини» http://www.osvitportal.loda.gov.ua/ в меню є спеціальний пункт «Фізичне та патріотичне виховання». На сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» є розділ «Національно-патріотичне виховання дітей та молоді» регулярно з’являється інформація, що стосується військово-патріотичного виховання. Розділ постійно оновлюється.
На сайті відділ освіти, молоді та спорту Сокальської міської ради, КУ «ЦПРПП» Сокальської МР є розділ “Виховна робота”, в якому з’являється інформація, що стосується військово-патріотичного виховання в районі. У соціальні мережі для охоплення більшої аудиторії працює сторінка «Національно-патріотичне виховання молоді Сокальщини» де висвітлюється інформація та новин з закладів освіти
Новини фізичного та патріотичного виховання також розглядаються в ЗМІ.
7. Управління якістю військово-патріотичного виховання. Професійний розвиток виховників
Якість військово-патріотичного виховання значною мірою залежить від розуміння виховниками його цілей, системності виховної роботи у цьому напрямку, солідарності усіх груп учасників навчально-виховного процесу, та злагодженості їхніх дій. Досягненню вказаного у навчальних закладах Сокальщини сприяє схвалена колегією Головного управління освіти і науки (тепер - департамент) у 2010 році Програма «Основні орієнтири національного виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Львівщини». Цією програмою визначені основні завдання громадянсько-патріотичного виховання та формування соціально-трудової компетенції, частина яких стосується військово-патріотичного виховання. Орієнтація педагогічних колективів на загальні, зрозуміло сформульовані цілі, а також визнання, відповідно до вказаної програми, спільними завданнями усіх шкіл громади опанування історичної і духовної спадщини рідного краю та формування учнями власної громадянської позиції створюють умови для ефективного планування військово-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Системність виховної діяльності та солідарність в діях виховників і вихованців забезпечується також наявністю у кожному ЗНЗ власної програми виховання на 2021 – 2025 роки, укладеної спільно педагогами, учнями старших класів та батьківським активом за участю представників місцевої громади. Шкільні виховні програми обов’язково відображають визначені «Основними орієнтирами…» цілі та пріоритети виховної роботи.
Разом з тим, як показав аналіз чинних виховних програм, далеко не завжди дирекція школи, учасники навчально-виховного процесу досягають порозуміння щодо місії школи та її загальних виховних завдань. Недостатньо вміло сформульовані у цих програмах конкретні завдання виховання, зокрема й пов’язані з військово-патріотичним вихованням.
Широкі можливості забезпечити дієве військово-патріотичне виховання дає робота органів громадського самоврядування шкільної спільноти – ради навчального закладу, учнівського самоврядування, учнівського парламенту, батьківського комітету. У навчальних закладах, де такі структури вільно функціонують, виховна робота дирекції, класних керівників, вихователів планується і ведеться в інтересах дітей. Однак, робота громадського самоврядування в навчальному закладі відбувається формально, під наглядом дирекції, що зумовлено, насамперед, нестачею досвіду громадської роботи.
Ще одним плюсом управління виховною діяльністю є поступове нарощування в Сокальській громаді кількості шкільних сайтів та електронних часописів. Якщо активними дописувачами цих ЗМІ з власної волі стають «рядові» учасники навчально-виховного процесу, дирекція школи, органи громадського самоврядування отримують дієвий інструмент зворотної інформації про виховну роботу. Поки що, на жаль, частина шкіл не має власних сайтів, електронних газет та інших сучасних засобів інформування шкільної громади. У ряді інших - шкільні ЗМІ, за традицією радянських часів працюють формально.
Об’єктивній оцінці якості військово-патріотичного виховання сприятиме також розгортання у загальноосвітніх навчальних закладах Сокальської громади моніторингу виховного простору – цілеспрямовано організованих учасниками навчально-виховного процесу взаємовідносин.
Обов’язковим елементом забезпечення якості військово-патріотичного виховання є підвищення кваліфікації педагогічних працівників у цьому напрямку. Станом на сьогодні професійне зростання педагогів як виховників на курсах підвищення кваліфікації забезпечене тільки для окремих категорій педагогічних працівників: для заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів, вчителів предмета «Захист України». Інші категорії мають змогу збагатити свій досвід виховника тільки як члени методичних об’єднань. Існує нагальна потреба системного підвищення кваліфікації педагогічних працівників як виховників – організаторів військово-патріотичної роботи у навчальних закладах.
Підсумовуючи, виділимо проблеми системи освіти Сокальської громади, які необхідно розв’язати протягом планованого періоду для забезпечення ефективного управління якістю військово-патріотичного виховання та професійного зростання педагогічних працівників:
- Неповна відповідність визначених шкільними спільнотами завдань військово-патріотичного виховання актуальним для них потребам або/і можливостям.
- Надмірний адміністративний нагляд та, як наслідок, недостатнє відображення і забезпечення інтересів «рядових» учасників навчально-виховного процесу в ділянці військово-патріотичного виховання органами шкільного самоврядування.
- Нерозвиненість шкільних засобів масової інформації як структур, що забезпечують зворотній зв'язок між організаторами військово-патріотичного виховання та масою учасників навчально-виховного процесу, а також місцевою громадою.
- Несистемний моніторинг та, як наслідок, недостатньо об’єктивне оцінювання процесу і результатів військово-патріотичного виховання.
- Обмежені можливості професійного зростання педагогічних працівників як організаторів військово-патріотичного виховання.
ІІІ. мета і завдання програми
Мета Програми.
Сприяти зміцненню здоров’я, формуванню моральних та фізичних якостей захисника Вітчизни, розвитку громадянських якостей та патріотизму молоді, яка проходить допризовну підготовку для служби у Збройних силах України, готовності юнаків і дівчат за будь-яких умов захищати територіальну цілісність та незалежність України.
Завдання Програми
1. Створення у навчальних закладах для майбутніх захисників Вітчизни здоров’я збереженого середовища.
2. Розвиток фізичної культури та залучення молоді допризовного віку до занять спортом, зокрема, у військово-прикладних і технічних напрямках.
3. Залучення юнаків та дівчат допризовного віку до пізнавальної та соціальної діяльності, що сприяє формуванню якостей громадянина і патріота України.
4. Навчання учнівської молоді основ захисту Вітчизни та цивільної оборони у загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах та коледжах.
5. Розгортання добровільної допризовної підготовки молоді до військової служби у спеціальних класах, клубах, центрах тощо.
6. Впровадження у навчальних закладах медіа-освіти для забезпечення дієвого опору молоді сприйняттю і поширенню дезінформації в умовах інформаційної війни.
7. Інформаційна та науково-методична підтримка військово-патріотичного виховання, покращення матеріально-технічних та організаційних умов для допризовної підготовки молоді до військової служби, нарощування відповідного кадрового потенціалу.
IV МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ ТА ПОРЯДОК ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ
Фінансування заходів районної Програми буде здійснюватися, починаючи з 2021 року, за рахунок Сокальського міського бюджету та коштів інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Головний розпорядник коштів відділ освіти, молоді та спорту Сокальської міської ради.
Відповідальний виконавець програми КУ «ЦПРПП» Сокальської МР, КУ «ЦОЗО» СМР ЛО
Контроль за реалізацією програми здійснює постійна депутатська комісія з питань освіти, охорони здоров’я, культури, туризму, історико-культурної спадщини, молодіжної політики, спорту та соціального захисту.
V. ОСНОВНІ ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
Проведення щорічного патріотичного заходу «Свято Героїв» реалізується шляхом виконання заходу: нагородження переможців грошовими преміями, закупівля канцтоварів.
Проведення навчально-польових зборів випускників 11 класів.
- оплата харчування учнів.
- «Джура-Оборонець» - 15-17 років (далі - старша вікова група);
- «Джура-Сокіл» - 11-14 років (далі - середня вікова група);
- «Джура-Котигорошко» - 6-10 років (далі - молодша вікова група);
- проведення вишколу ройових всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» та підготовка ройових до змагань (харчування учасників; оплата добових; придбання канцтоварів, довіз учасників).
Реалізація проекту «Стежками Героїв Сокальщини» (у співпраці з МО «Пласт-НСОУ») та молодіжний клуб «Джура») реалізується шляхом виконання заходів:
Організація та проведення історико-краєзнавчої акції «Повстанська криївка».
Витрати на перевезення учасників акцій автобусами «Школярик», виплата добових керівникам; витрати на харчування учасників акцій; придбання канцтоварів, призів для нагородження учасників акції, привернення учасників заходу до історичного минулого Сокальщини; військово-патріотична підготовка учнівської молоді.
Конкурс історико-пошукових робіт «Славетні сини Сокальщини! Герої не вмирають!»:
Призи для нагородження найкращих робіт учнів та висвітлення їх на сайті «Стежками Героїв Сокальщини»;
Формування національної та патріотичної свідомості молоді, підтримка діяльності МО «Пласт» реалізується шляхом участі у заходах обласного значення:
День першої Пластової присяги ;
Відкриття пластового року;
Вифлеємський Вогонь Миру,
Свято весни
Витрати на перевезення учасників акції, добові керівників та водіїв, харчування учасників, придбання канцтоварів.
Проведення міського етапу фестивалю дитячої творчості «Сурми звитяги» реалізується шляхом реалізації заходів: витрати на харчування учасників акцій; придбання канцтоварів, нагородження переможців грошовими преміями.
Проведення агітаційної роботи щодо вступу на службу до лав Збройних сил України реалізується шляхом придбання наочно-агітаційних матеріалів про вступ на службу до лав Збройних сил України для ЗЗСО І-ІІ, І-ІІІ ст.
Участь у ХІ обласному зльоті юних туристів-краєзнавців, активістів руху учнівської молоді «Моя земля – земля моїх батьків» реалізується шляхом витрат на перевезення учасників, оплату харчування, добових керівникам.
VІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ:
1. Відповідність визначених шкільними спільнотами завдань військово-патріотичного виховання актуальним для них потребам або/і можливостям.
2. Достатньо повне відображення і забезпечення інтересів «рядових» учасників навчально-виховного процесу в ділянці військово-патріотичного виховання органами шкільного самоврядування.
3. Існування сталого зворотного зв’язку між організаторами військово-патріотичного виховання, учасниками навчально-виховного процесу та місцевою громадою.
4. Патріотичний характер виховного простору загальноосвітніх навчальних закладів області.
5. Забезпечення систематичного професійного зростання педагогічних працівників як організаторів військово-патріотичного виховання
6. Присутність інформації про програму військово-патріотичного виховання в інформаційному просторі Сокальської громади.
7. Зростання частки учнівської молоді допризовного віку, яка залучена до громадсько-патріотичної роботи та проходить добровільну допризовну підготовку до військової служби.
VII. МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНЮВАННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ:
1. Щорічні звіти виконавців Програми про результати її впровадження.
2. Моніторингові дослідження якості виховного простору ЗЗСО (зокрема, за ознакою «патріотичний»)
3. Підрахунок кількості публікацій матеріалів програми військово-патріотичного виховання в ЗМІ
Секретар ради Ігор СИДОР
Додаток 1 до Програми «Національно-патріотичного, військово – спортивного виховання та підготовки молоді до служби в Збройних силах України на 2021– 2025роки»
ПАСПОРТ
Програми «Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в Збройних силах України на 2021– 2025 роки»
(на 2023 рік)
1. | Ініціатор розроблення програми | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської міської ради, КУ «ЦПРПП» Сокальської МР, КУ «ЦОЗО» СМР ЛО |
2. | Рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради про погодження програми | рішення сесії VІІІ скликання Сокальської міської ради від 24 грудня 2020 року №31 |
3. | Розробник програми | КУ «ЦПРПП» Сокальської МР |
4. | Співрозробники програми | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської міської ради |
5. | Відповідальний виконавець програми | КУ «ЦПРПП» Сокальської МР, КУ «ЦОЗО» СМР ЛО |
5.1 | Головний розпорядник коштів | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської міської ради |
6. | Учасники програми | педагоги, учні закладів освіти Сокальської громади, представники «Пласт-НСОУ» |
7. | Термін реалізації програми | 2021-2025 роки |
7.1. | Етапи виконання програми (для довгострокових програм) |
2023 рік |
8. | Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм) | - |
9. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, тис.грн. у тому числі на 2023 рік: | 331 тис. грн. (в тому числі на 2023р. – 169 тис. грн.) |
9.1. | коштів міського бюджету | 331 тис. грн. |
коштів інших джерел | 0,00 |
Секретар ради Ігор СИДОР
Додаток 2 до Програми «Національно-патріотичного,
військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в
Збройних силах України на 2021– 2025 роки»
Ресурсне забезпечення бюджетної цільової
Програми
«Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки
молоді до служби в Збройних силах України на 2021 – 2025 роки»
тис. грн.
Секретар ради Ігор СИДОР
військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в
Збройних силах України на 2021– 2025 роки»
Ресурсне забезпечення бюджетної цільової
Програми
«Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки
молоді до служби в Збройних силах України на 2021 – 2025 роки»
тис. грн.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми | 2021 рік | 2022 рік |
2023 рік |
2024 рік |
2025 рік |
Усього витрат на виконання програми |
Усього, | 80,0 | 82,0 | 169,0 | 331,0 | ||
у тому числі | ||||||
обласний бюджет | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
міський бюджет** | 80,0 | 82,0 | 169,0 | 331,0 | ||
кошти небюджетних джерел** | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |||
Усього витрачено на Програму: | 80,0 | 82,0 | 169,0 | 331,0 |
Секретар ради Ігор СИДОР
Додаток 3 до Програми «Національно-патріотичного,
військово-спортивного виховання та підготовки молоді до служби в
Збройних силах України на 2021– 2025 роки»
Перелік заходів і завдань
Програми «Національно-патріотичного, військово-спортивного виховання та підготовки
молоді до служби в Збройних силах України на 2021– 2025 роки»
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Джерела фінансування | Обсяги фінансування (вартість) (тис. грн) |
Очікуваний результат |
1 | Завдання 1 Зміцнення навчально - матеріальної бази ЗЗСО І-ІІІ ст. Сокальської ОТГ з викладання предмета «Захист України», військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» |
Матеріальне забезпечення команд ЗЗСО І-ІІІ ст. для проведення щорічного районного етапу Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл (Джура)», викладання предмета «Захист Вітчизни» | 2021 | КУ СРР ЛО «ЦОЗО» | міський бюджет | 24,3 | придбання захисної форми (3 комплекти по 9 шт.) |
2 | Завдання 2 Проведення районного вишколу ройових всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» |
Харчування учасників вишколу, оплата добових інструкторам, придбання інвентаря | 2021 | КУ СРР ЛО «ЦОЗО» | міський бюджет | 2,320 | Проведення районного вишколу ройових всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» |
3 | Завдання 3 Проведення І етапу всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» |
Оплата добових керівників команд, суддів та організаторів, харчування учнів, нагородження переможців | 2021 | КУ СРР ЛО «ЦОЗО» | міський бюджет | 15,540 | Проведення районного етапу всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» проведення тактичної підготовки з предмету «Захист Вітчизни» Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл (Джура)» |
4 | Завдання 4 Проведення щорічного патріотичного заходу «Свято Героїв» |
Оплата добових керівників команд та суддів, харчування учнів, нагородження переможців | 2021 | КУ СРР ЛО «ЦОЗО» | міський бюджет | 25,024 | Проведення районного патріотичного заходу «Свято Героїв» |
5 | Завдання 3,4 Проект «Стежками Героїв Сокальщини» (у співпраці з МО «Пласт-НСОУ») та молодіжний клуб «Джура» Участь у акції вшанування пам’яті В. Сидора-Шелеста 121 річниця від дня народження |
Перевезення учасників акції ( 50 осіб). Оплата добових керівників команд, харчування та проживання учасників | 2021 | КУ СРР ЛО «ЦОЗО» | міський бюджет | 6,906 | Участь у акції вшанування пам’яті В. Сидора-Шелеста 121 річниця від дня народження |
6 | Завдання 3,4 Проект «Стежками Героїв Сокальщини» (у співпраці з МО «Пласт-НСОУ») та молодіжним клубом «Джура» |
Історико-краєзнавча акція «Повстанська криївка» с. Гута |
2021 | КУ СРР ЛО «ЦОЗО» | міський бюджет | 5,910 | Проведення історико-краєзнавчої акції «Повстанська криївка» в с.Гута (10 команд) |
Усього на програму за 2021 рік |
80,0 |
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Джерела фінансування | Обсяги фінансування (вартість) (тис. грн) |
Очікуваний результат |
1 | Завдання 1 Проведення І етапу всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» |
Захід 1. Проведення І етапу всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура». Харчування учнів, учасників гри, оплата добових керівникам, суддям, організаторам; придбання канцтоварів, нагородження учасників та переможців призами; оренда інвентаря для акції (лазертагу) |
2022 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 16,00 | Проведення І етапу всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура». Проведення тактичної підготовки з предмету «Захист Вітчизни» Заохочення молоді до патріотичних акцій, привернення уваги громадськості до військово-патріотичного виховання молоді. |
2 | Захід 2. Проведення вишколу ройових всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» та підготовка ройових до змагань (харчування учасників вишколу, оплата добових інструкторам, придбання інвентаря для вишколу) |
2022 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 3,00 | Проведення районного вишколу ройових всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура», теоретична та практична підготовка ройових до змагань. | |
3 | Завдання 2 Реалізація проекту «Стежками Героїв Сокальщини» (у співпраці з МО «Пласт-НСОУ») та молодіжний клуб «Джура») Участь у акції вшанування пам’яті Івана Климіва-Легенди до 80-х роковин від дня загибелі |
Захід 1. Участь у акції «Легенда нескорених» (вшанування пам’яті І Климіва-Легенди до 80-х роковин від дня загибелі. Мандрівка повстанськими криївками Львівщини та Івано-франківщини, сходження на гору Говерла) Витрати на Перевезення учасників акції ( 50 осіб), харчування учнів, добові керівників, проживання (2 доби) |
2022 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 22,00 | Реалізація проекту «Стежками Героїв Сокальщини»; активна участь у акції вшанування пам’яті І. Климіва-Легенди; привернення учасників заходу до історичного минулого та відомих історичних постатей Сокальщини; військово-патріотична підготовка учнівської молоді. |
4 | Захід 2. Організація та проведення історико-краєзнавчої акції «Повстанська криївка» у с. Спасів. Витрати на перевезення учасників акцій автобусами «Школярик», виплата добових керівникам, організаторам, суддям; витрати на харчування учасників акцій; придбання канцтоварів, призів для нагородження учасників акції. |
2022 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 13,5 | Реалізація проекту «Стежками Героїв Сокальщини»; проведення історико-краєзнавчої акції «Повстанська криївка» у с. Спасів; привернення учасників заходу до історичного минулого Сокальщини; військово-патріотична підготовка учнівської молоді |
|
5 | Завдання 3 Формування національної та патріотичної свідомості молоді, підтримка діяльності МО «Пласт» |
Участь у заходах обласного значення:
|
2022 рік | Відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 19,5 | Формування національної та патріотичної свідомості молоді, підтримка діяльності МО «Пласт»; привернення учасників заходу до історичного минулого Сокальщини; військово-патріотична підготовка учнівської молоді |
6 | Завдання 4 Проведення міського етапу фестивалю дитячої творчості «Сурми звитяги» |
Виплата добових керівникам, організаторам, суддям; витрати на харчування учасників акцій; придбання канцтоварів, призів для нагородження учасників акції. | 2022 рік | Відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 8,0 | Проведення міського етапу фестивалю дитячої творчості «Сурми звитяги» |
Усього на програму за 2022 рік | 82,0 |
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Джерела фінансування | Обсяги фінансування (вартість) (тис. грн) |
Очікуваний результат |
1 | Завдання 1 Проведення щорічного патріотичного заходу «Свято Героїв» |
Захід 1 Проведення щорічного патріотичного заходу «Свято Героїв» реалізується шляхом виконання заходу: закупівля канцтоварів, нагородження переможців. |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 14,4 | Проведення щорічного патріотичного заходу «Свято Героїв» Заохочення молоді до патріотичних акцій, привернення уваги громадськості до військово-патріотичного виховання молоді. |
2 | Завдання 2 Навчально-польові збори випускників 11 класів |
Захід 1 Навчально-польові збори випускників 11 класів: харчування учнів. |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 18, 0 | Проведення навчально-польових зборів для старшокласників. Вдосконалення знань, умінь і навичок учнів з навчального предмета «Захист Вітчизни», визначення рівня їх готовності до строкової військової служби у Збройних силах та інших військових формуваннях |
3 | Завдання 3 Проведення І етапу всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» |
Захід 1. Проведення І етапу Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура»(«Джура-Оборонець») для учнів старшої вікової ланки (Харчування учасників гри, придбання канцтоварів; довіз учасників) |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 21,685 | Проведення І етапу всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура»(«Оборонець»). Проведення тактичної підготовки з предмету «Захист Вітчизни» Заохочення молоді до патріотичних акцій, привернення уваги громадськості до військово-патріотичного виховання молоді. |
4 | Захід 2 Проведення І етапу Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» («Джура-Сокіл») для учнів середньої вікової ланки. Харчування учасників гри, оплата добових суддям; придбання канцтоварів, довіз учасників. |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 11,17 | Проведення І етапу всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура»(«Сокіл»). Проведення тактичної підготовки з предмету «Захист Вітчизни» Заохочення молоді до патріотичних акцій, привернення уваги громадськості до військово-патріотичного виховання молоді. |
|
5 | Захід 3 Проведення Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» («Джура-Котигорошко») для молодшої вікової групи: придбання канцтоварів для нагородження учасників та переможців. |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 2,96 | Проведення всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура»(«Котигорошко») для молодшої вікової групи. Формування і виховання, спираючись на національні козацькі педагогічні традиції, молодшої вікової групи мужності, сміливості, рішучості, відваги, стійкості, дисциплінованості. |
|
6 | Захід 4. Проведення вишколу ройових всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура» та підготовка ройових до змагань (харчування учасників вишколу, оплата добових інструкторам, закупівля грамот кращим учасникам). |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 3,48 | Проведення вишколу ройових всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура», теоретична та практична підготовка ройових до змагань. | |
7 | Завдання 4 Участь роїв-переможців І-го етапу в ІІ-му (обласному) етапі Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл – Джура» |
Захід 1 Участь у ІІ етапі Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура»(«Джура-Оборонець») для учнів старшої ланки:Харчування учасників гри, оплата добових керівникам, довіз учасників. |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 8,0 | Участь у ІІ етапі Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура»(«Джура-Оборонець») для учнів старшої ланки. Заохочення молоді до патріотичних акцій, привернення уваги громадськості до військово-патріотичного виховання молоді. |
8 | Захід 2 Участь у ІІ етапі Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл – Джура» («Джура-Сокіл») для учнів середньої вікової ланки:Харчування учасників гри, оплата добових, довіз учасників. |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 8,0 | Участь у ІІ етапі Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл – Джура» («Джура-Сокіл») для учнів середньої вікової ланки. Заохочення молоді до патріотичних акцій, привернення уваги громадськості до військово-патріотичного виховання молоді. |
|
9 | Захід 3 Участь у ІІ етапі Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл – Джура» («Джура-Котигорошко») для учнів молодшої вікової ланки: Харчування учасників гри, оплата добових, довіз учасників. |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 4,67 | Участь у ІІ етапі Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл – Джура» («Джура-Котигорошко») для учнів молодшої вікової ланки. Формування і виховання, спираючись на національні козацькі педагогічні традиції, молодшої вікової групи мужності, сміливості, рішучості, відваги, стійкості, дисциплінованості. |
|
10 | Завдання 5 Реалізація проекту «Стежками Героїв Сокальщини» (у співпраці з МО «Пласт-НСОУ») та молодіжний клуб «Джура») |
Захід 1. Організація та проведення історико-краєзнавчої акції «Повстанська криївка» Витрати на перевезення учасників акцій автобусами «Школярик», виплата добових керівникам; витрати на харчування учасників; придбання канцтоварів. |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 8,215 | Реалізація проекту «Стежками Героїв Сокальщини»; проведення історико-краєзнавчої акції «Повстанська криївка»; привернення учасників заходу до історичного минулого Сокальщини; військово-патріотична підготовка учнівської молоді |
11 | Захід 2. Конкурс історико-пошукових робіт «Славетні сини Сокальщини! Герої не вмирають!»: нагородження учасників призами. |
2023 рік | відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 10,0 | Нагородження призами найкращих історико-пошукових робіт учнів та висвітлення їх на сайті «Стежками Героїв Сокальщини» | |
12 | Завдання 6 Формування національної та патріотичної свідомості молоді, підтримка діяльності МО «Пласт» |
Участь у заходах обласного значення:
|
2023 рік | Відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 22,615 | Формування національної та патріотичної свідомості молоді, підтримка діяльності МО «Пласт»; привернення учасників заходу до історичного минулого Сокальщини; військово-патріотична підготовка учнівської молоді |
13 | Завдання 7 Проведення міського етапу фестивалю дитячої творчості «Сурми звитяги» |
Витрати на проведення (витрати на харчування учасників акцій; придбання канцтоварів для нагородження учасників, грошові премії для переможців) | 2023 рік | Відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 6,1 | Проведення міського етапу фестивалю дитячої творчості «Сурми звитяги» |
14 | Завдання 8 Проведення курсів підвищення кваліфікації, семінарів, тренінгів для формування громадянської свідомості та забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників |
Участь педагогів у курсах підвищення кваліфікації, семінарах, тренінгах. | 2023 рік | КУ «ЦПРПП» СМР | Забезпечення систематичного професійного зростання педагогічних працівників як організаторів військово-патріотичного виховання | ||
15 | Завдання 9 Проведення агітаційної роботи щодо вступу на службу до лав Збройних сил України |
Придбання наочно-агітаційних матеріалів про вступ на службу до лав Збройних сил України (для ЗЗСО І-ІІ, І-ІІІ ст.) | 2023 рік | КУ «ЦПРПП» СМР | Міський бюджет | 21,705 | Придбання наочно-агітаційних матеріалів про вступ на службу до лав Збройних сил України |
16 | Завдання 10 Участь у ХІ обласному зльоті юних туристів-краєзнавців, активістів руху учнівської молоді «Моя земля – земля моїх батьків» |
Витрати на перевезення, харчування учасників, добові керівників. | 2023 рік | Відділ освіти, молоді та спорту Сокальської МР КУ «ЦОЗО» Сокальської МР |
міський бюджет | 8,0 | Виховання учнівської молоді патріотизму, любові до України; формування в молоді активної громадської позиції; задоволення учнівської молоді у професійному самовизначенні. |
Усього на програму на 2023 рік: | 169,0 |