ПРОЄКТ РІШЕННЯ №


СОКАЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА

ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
XLІ сесія VIІІ скликання

РІШЕННЯ

02.2024 м. Сокаль ____
Про затвердження Положення про відділ фінансування, бухгалтерського обліку та господарського забезпечення Сокальської міської ради Львівської області  
 
   
    З метою забезпечення здійснення повноважень у сфері реалізації державної бюджетної політики відповідно до Бюджетного кодексу України, здійснення повноважень головного розпорядника бюджетних коштів  Сокальської міської ради, керуючись Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», частинами 1 та 2 статті 11, пунктом 6 частини 1 статті 26, статтями 32, 54,  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», взявши до уваги пункт 1.2. рішення Сокальської міської ради Львівської області від 24.11.2020 №963 «Про внесення змін до рішення Сокальської міської ради №836 від 21.12.2019р. «Про затвердження структури апарату Сокальської міської ради та її виконавчих органів на 2020 рік» Сокальська міська рада,  
ВИРІШИЛА:
  1. Затвердити Положення про відділ фінансування, бухгалтерського обліку та господарського забезпечення Сокальської міської ради Львівської області та викласти його в новій редакції, що додається. 
  2. Визнати Положення про фінансово-господарський відділ Сокальської міської ради, затверджене рішенням Сокальської міської ради від 30.01.2015 року №887 «Про затвердження положень про відділи виконавчого комітету Сокальської міської ради» таким, що втратило чинність.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Сокальської міської ради Олійника О.Р.
 
 
 
Міський голова                                                                                Сергій КАСЯН
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                              Рішенням XLI сесії VIII скликання
                                                                              Сокальської міської ради                 
                                                                              від «_____»  __________ 2024  №_________
 
 
 
 
П О Л ОЖЕННЯ
про відділ фінансування, бухгалтерського обліку та господарського забезпечення Сокальської міської ради Львівської області
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Сокаль
2024 рік
 
 
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. Відділ фінансування, бухгалтерського обліку та господарського забезпечення Сокальської міської ради Львівської області (надалі - Відділ) є виконавчим органом міської ради. Відділ підзвітний та підконтрольний Сокальській  міській раді, підпорядкований  міському голові та заступнику міського голови, згідно розподілу посадових обов’язків.
1.2. Структура відділу встановлюється і затверджується міською радою за поданням міського голови.
1.3. Основною метою діяльності відділу є забезпечення роботи міської ради та її виконавчих органів (структурних підрозділів) на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
1.4. Відділ в своїй роботі керується Конституцією, Законом України «Про місцеве самоврядування», також іншими Законами України, Указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України та рекомендаціями міністерства фінансів України, Державної Казначейської Служби України, також іншими нормативними актами вищих органів державної влади, рішеннями і розпорядженнями обласної та міської рад, їх виконавчих органів, інструкціями з питань ведення бухгалтерського обліку і звітності в Україні та цим Положенням.
1.5. Роботу відділу організовує начальник відділу, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою відповідно до чинного законодавства.
1.6. Відділ не має статусу юридичної особи публічного права.
 
2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
 
2.1. Забезпечення реалізації державної бюджетної політики відповідно до Бюджетного кодексу України, здійснення повноважень головного розпорядника бюджетних коштів  Сокальської міської ради.
2.2. Ведення бухгалтерського обліку  відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі та інших нормативно - правових актів.
2.3. Забезпечення відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.
2.4. Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.
2.5. Складання на підставі даних бухгалтерського обліку фінансової, бюджетної,  статистичної, податкової  та іншої звітності відповідно до законодавства.
2.6. Вживання заходів щодо запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів.
2.7.  Складання розрахунків до проєкту міського бюджету; 
 
3. ФУНКЦІЇ ВІДДІЛУ
 
3.1. Здійснює бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності.
3.2.  Складає та своєчасно подає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову та бюджетну звітність, а також державну статистичну, зведену та іншу звітність в порядку, встановленому законодавством.
3.3. Здійснює поточний контроль за дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, їх реєстрації в управлінні Державної казначейської служби, за здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, за веденням бухгалтерського обліку, складанням фінансової та бюджетної звітності, дотриманням бюджетного законодавства та національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також правильністю зарахування та використання власних надходжень бюджетної установи.
3.4. Проводить фінансування установ, визначених рішенням Сокальської міської ради Львівської області, отримує від них звіти та складає консолідовану звітність у казначейство.
3.5. Здійснює нарахування і виплату в строки, передбачені чинним законодавством, заробітної плати працівникам; здійснює облік видатків по заробітній платі.
3.6.  Своєчасно та у повному обсязі перераховує податки i збори (обов’язкові платежі) до відповідних бюджетів.
3.7.  Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:
- використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;
- інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу;
3.8. Проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі консолідованої звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства.
3.9.  Забезпечує:
- дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закупляються за бюджетні кошти;
- достовірність та правильність оформлення інформації, включеної до реєстрів бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань;
- повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;
- своєчасне та цільове використання субвенцій з державного, обласного та інших бюджетів;
- зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів, складання звітності;
3.10. Бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів.
3.11. Розробляє та забезпечує здійснення заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників.
3.12. Здійснює заходи щодо усунення порушень i недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.
 
4. ПРАВА ВІДДІЛУ.
 
4.1. За дорученням керівництва представляти установу в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції Відділу, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування,  підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності.
4.2. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення i подання до відділу виконавчими органами міської ради (без статусу юридичної особи публічного права) первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням.
4.3. Одержувати від виконавчих органів міської ради та підпорядкованих установ необхідні відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них.
4.4. Вносити керівництву пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складання звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності.
4.5. Скликати в установленому порядку наради, приймати участь у проведенні семінарів з питань, що належать до його компетенції.
4.6. Здійснювати перевірки підзвітних установ одержувачів бюджетних коштів згідно з чинним законодавством у межах наданих повноважень.
4.7. Вносити пропозиції  для усунення і профілактики порушень і недоліків, виявлених у процесі перевірок.
4.8. Взаємодіяти з іншими підрозділами міської ради, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, головними розпорядниками, розпорядниками та одержувачами коштів бюджету Сокальської міської територіальної громади.
 
5. СТРУКТУРА ТА КЕРІВНИЦТВО.
 
5.1. Відділ очолює начальник відділу, який призначається і звільняється з посади міським головою відповідно до законодавства  з урахуванням вимог до професійно-кваліфікаційного рівня.
5.2. До складу Відділу входять: начальник відділу, головні спеціалісти, провідний спеціаліст, прибиральники службових приміщень, водій.
 5.3. Загальна чисельність працівників відділу затверджується сесією Сокальської міської ради Львівської області. Штатний розпис відділу затверджується міським головою.
5.4.  Роботу відділу організовує начальник відділу.
5.5.  Посадові особи Відділу діють у межах повноважень, визначених їх посадовими інструкціями, що погоджуються заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів згідно з розподілом функціональних обовʼязків  та затверджуються міським головою за  поданням начальника відділу.
5.6. Організація роботи відділу визначається діючим законодавством, Законом  України ’’Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, даним Положенням, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, встановленими для працівників Сокальської  міської ради.
5.7. У межах своєї компетенції відділ взаємодіє з відділами та управліннями міської ради, установами міста.
5.8.  Відділ у питаннях його діяльності представляє начальник Відділу.
5.9. Начальник Відділу:
5.9.1. Здійснює керівництво діяльністю відділу, забезпечує раціональний та ефективний розподіл посадових обов’язків між працівниками відділу з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживанням під час ведення бухгалтерського обліку, несе персональну відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства за виконання покладених на відділ завдань.
5.9.2. Організовує роботу працівників відділу.
5.9.3.  Одержує від виконавчих органів міської ради, установ та організацій необхідні матеріали для складання бюджетних запитів, паспортів за програмно-цільовим методом та кошторисів, а також матеріали та звітні дані.
  5.9.4. Подає міському голові пропозиції щодо:
- визначення облікової політики, зміни обраної облікової політики з урахуванням особливостей діяльності міської ради додаткової системи рахунків і регістрів аналітичного обліку, звітності та контролю за господарськими операціями;
- визначення оптимальної структури відділу та чисельності працівників;
5.9.5. Організовує роботу з планування, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової, бюджетної та іншої звітності.
5.9.6. Розробляє посадові інструкції  працівників Відділу.
5.9.7. Здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо відшкодування винними особами збитків від нестач, розтрат, крадіжок.
5.9.8. Підписує звітність та документи, які є підставою для:
- перерахування податків і зборів (обов’язкових платежів);
- проведення розрахунків відповідно до укладених договорів;
- оприбуткування та списання рухомого і нерухомого майна;
- проведення інших господарських операцій;
- інші документи в межах своєї компетенції.
5.9.9. Відмовляє у прийнятті до обліку документів, підготовлених з порушенням встановлених вимог, а також документів щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та інформує керівника про встановлені факти порушення бюджетного законодавства.
5.9.10. Здійснює контроль за:
- правильністю проведення планування витрат;
- відображенням у бухгалтерському обліку всіх господарських операцій, що проводяться  міською радою;
- складенням звітності;
- цільовим та ефективним використанням фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів, збереженням майна;
- дотриманням вимог законодавства щодо списання (передачі) рухомого та нерухомого майна Сокальської міської ради;
- правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати товарів, робіт та послуг, відповідністю перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів, у тому числі договорів оренди;
- відповідністю взятих бюджетних зобов’язань відповідним бюджетним асигнуванням та відповідністю платежів взятим бюджетним зобов’язанням та бюджетним асигнуванням;
- станом погашення та списання відповідно до законодавства дебіторської та кредиторської заборгованості установи та бюджетних установ;
- додержанням вимог законодавства під час здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг у разі їх закупівлі за бюджетні кошти;
- оформленням матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;
- розробленням та здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників відділу;
- усуненням порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та виконавчими органами міської ради, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.
5.9.11. Погоджує документи, пов’язані з витрачанням фонду заробітної плати, встановленням посадових окладів і надбавок працівникам.
5.9.12. Виконує інші обов’язки, передбачені законодавством.
5.9.13. Начальник відділу у разі отримання розпорядження вчинити дії, які суперечать законодавству, інформує у письмовій формі керівника про неправомірність такого розпорядження, а уразі отримання даного розпорядження повторно надсилає керівникові та керівникові органу Казначейства за місцем обслуговування даної установи відповідне повідомлення.
5.11. У разі тимчасової відсутності начальника відділу (відрядження, відпустки, тимчасової втрати працездатності тощо) виконання його обов’язків покладається на головного спеціаліста відділу відповідно до розпорядження міського голови.  
 
6. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.
 
6.1. Начальник відділу  або особа, яка його заміщає у разі невиконання або неналежного виконання покладених на нього повноважень несе відповідальність згідно чинного законодавства.
6.2. Працівники відділу несуть відповідальність за неналежне виконання, покладених на Відділ даним положенням повноважень, порушення трудової та виконавчої дисципліни у порядку, передбаченому чинним законодавством України та Правилами внутрішнього трудового розпорядку .
 
7. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
7.1. Припинення діяльності Відділу здійснюється за рішенням Сокальської міської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.
 
7.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться на підставі рішення сесії Сокальської міської ради у порядку, встановленому для його прийняття.